«

Лип
17

Проєкт «Кострубізми. Кумановський» став можливим за підтримки УКФ

Про химерний світ знакового українського художника розкаже театр «Гармидер», композитор та 3D-художник.

Мультимедійність – основа майбутнього спектаклю «Кострубізми. Кумановський». Зміст, що буде переданий через звук, анімовану комп’ютерну графіку, фізичну дію – це те, що оцінили експерти Українського культурного фонду і, після детальних консультацій, дали проєкту зелене світло.

«Так, проєкт «Кострубізми. Кумановський», фінансується УКФ і став можливим за його підтримки, – розповідає Руслана Порицька, – керівниця цього проєкту, а також сценаристка і режисерка театру «Гармидер». – Наша ідея полягала в тому, щоб знайти для цього спектаклю те унікальне втілення, через яке ми могли б розповісти якомога більшій кількості людей про творчість знакового українського художника Миколи Кумановського, який протягом сорока років жив і творив у Луцьку. І ми вирішили, що на стику жанрів, через перформанс, фізичну дію, унікальний звукоряд та анімовані декорації ми максимально передамо філософію цього глибокого художника, зануримо глядача в його химерний світ, дамо відчути ту магію, яка невпинно притягує до його картин, які є в приватних колекціях по всьому світу, а також представлені на постійно діючій виставці Миколи Кумановського в Музеї сучасного українського мистецтва Корсаків у Луцьку».

Власне, виставу також планують показати саме в цьому музеї , адже одна з місій проєкту – оживлення нетеатральних, зокрема, музейних просторів. Спектакль буде зрозумілим для сприйняття представникам будь-якого мовного середовища та культурної приналежності. Прем’єрний показ з одночасною відеотрансляцією наживо планують показати в жовтні у «Гармидер ангар-stagе», креативному просторі тепер уже незалежного театру «Гармидер».

Що ж таке «Кострубізми»? Це серія екслібрисів, графіки, яка досі зберігалася в родинному архіві родини, й не була представлена широкому загалу. Дружина художника, Віра Кумановська, під час офіційного представлення проєкту 8 липня в музеї так пригадує народження ідеї: «Я взяла оригінали «Кострубізмів», а це на 80 відсотків збірка екслібрисів з величезними або невеликими текстівками, які Кумановський любив писати на кожній роботі. Взяла ті 32 аркуші й подумала, що з ними робити? Інтуїтивно відчула, що їх можна побачити на сцені. Можна зробити модернову, класну візуалізацію. Майже рік я шукала не стільки гроші, скільки людей, які могли б взятися за реалізацію цієї ідеї».

Потенціал ідеї розгледіли в «Гармидері», й за проєкт взялися режисерка театру «Гармидер» Руслана Порицька, актор – Павло Порицький, пластиографка Юлія Варченко, режисерка відоверсії Юлія Яцун, піар-менеджерка Наталка Шепель. У команду запросили також двох фахівців – композитора Євгена Манна та 3D-художника Олександра Загайного.

З Євгеном, який родом з Дніпропетровська, але зараз працює звукорежисером в Луцьку, в театру вже був досвід успішних спільних проєктів. Він досконало володіє п’ятьма музичними інструментами, грає на гітарі, фортепіано, баяні, барабанах, бас-гітарі. Здобув освіту хормейстра в училищі культури і саме церковне середовище надихнуло до написання власної музики. Навчався в Дніпропетровському музичному училищі та консерваторії на факультеті естрадно-джазового мистецтва. Жив у Києві й працював з різними кавер- та авторськими групами, успішно працював як аранжувальник. В творчій історії з «Кострубізмами» має завдання передати музикою химерний світ умовного героя, через якого Кумановський говорить часом іронічно, часом пасивно або підкреслено весело про багато цікавих інтелектуальних та культурних явищ. Зокрема й тих, що торкаються Волині, де він жив.

«Щойно побачила «Кострубізми», то зрозуміла, що це може зажити на сцені у форматі мультимедійної вистави завдяки 3D-анімації, — пригадує Руслана Порицька. — Тому ми запросили в команду Олександра Загайного, який родом із Луцька, а зараз мешкає у Києві».

Тривалий час Олександр працював на телеканалі 2+2, де очолював відділ дизайну. Досвід оформлення телевізійних та кінопроектів, який він отримав, втілиться у візуалізації «Кострубізмів» Кумановського. Графіку художника буде перенесено в 3d-сцену, анімовано та спроектовано для взаємодії з актором. Складне технологічне сплетіння гри актора та 3D створить «живий» сценічний простір вистави.

Ще в Луцьку, на початку 2000-х Олександр працював у художній майстерні, куди гостем, траплялося, заходив і Микола Кумановський.

«Цікаві розмови про мистецтво та життя в компанії талановитих людей справили на мене сильне враження, — розповідає Олександр. — На участь у проекті погодився, по-перше, тому, що він пов’язаний з популяризацією імені Миколи Кумановського, і хочеться бути причетним до цього. По-друге, проєкт реалізується в Луцьку, моїй малій батьківщині, і це для мене дуже важливо. Маю чудову нагоду втілити в життя вислів «де народився, там і згодився».

Стежити за підготовкою проєкту можна у соцмережах за хештегом #КОСТРУБІЗМИ а також на сторінці у фейсбук «КОСТРУБІЗМИ. КУМАНОВСЬКИЙ» https://www.facebook.com/kostrubizmy/

Залишити відповідь

Ваша електронна адреса не буде опублікована.